08 december 2010

Dagens låt?

Jag älskar musik! Jag är en "allätare", dvs jag lyssnar på all musik, allt som är bra :) Jag tycker om att sjunga och går ofta och nynnar på låtar av alla möjliga slag. För mig är det som gör en bra låt framförallt texten. Texten är viktig och det som binder ihop den med själva musiken, tonerna, och gör det till just en låt. Jag har lätt för att memorera låttexter och de fastnar. Även musiken, låttiteln etc. är viktig för att det ska vara en bra låt, men texten är det där lilla extra enligt mig. Musik är så otroligt mycket! För mig beror mitt humör mycket på vad jag väljer att lyssna på. Musik har en stor betydelse i mitt liv och min vardag helt enkelt. Därför tänkte jag att jag skulle börja med "dagens låt". Med det menar jag att jag varje dag kommer välja ut en låt som blir just "dagens låt". Jag kommer basera mitt val på både musiken, texten och titeln, allt beroende på vad jag känner för. Jag tror att det kan bli en rolig grej, istället för tex. "dagens outfit" som så många bloggar har idag. Jag uppskattar dessutom alltid tips på bra låtar! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar