09 december 2010

Novellskrivning - för att det är roligt!

Håller just nu på att skriva/redigera en novell. Jag vet att jag borde göra tusen andra saker, men jag orkar helt enkelt inte. Att skriva var det som lockade och jag insåg att det kanske var bättre att prioritera det istället för tex. plugg.. Nu är jag snart klar i alla fall och känner mig riktigt nöjd! Den är inte så lång heller, bara 4 sidor, knappt. Jag älskar att skriva och har äntligen fått tillbaka lusten att göra det igen. För mig är det avkopplande och det får mig att bara fokusera på det jag gör för stunden. Lite fantasi har ju aldrig skadat och att släppa tankarna på allt annat runt omkring, det är så härligt. Det är som om lite av den där konstanta "huvudvärken" försvinner, åtminstone för ett tag, och det gör en på bra humör. Dessutom tror jag att man får ny energi av att göra sånt man tycker är roligt/känner för. Förhoppningsvis presterar jag mycket bättre när jag väl tar tag i pluggandet, nu när jag fått göra något roligt emellan. Idag var detta att skriva, men det kan ju vara precis vad som helst, allt ifrån att baka till att prata med en kompis! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar