09 december 2010

Jag vill ha en tiger!

Ja, du läste rätt. Jag vill ha en tiger, en sån där riktig tiger med ränder och allt! Tigrar är nog ett av de coolaste djuren i världen. Jag vet inte varför, de bara är det. Självklart finns det tusentals coola och söta djur, men det är något speciellt med tigrar. Ända sen jag fick hjälpa till att mata tigrarna på Kålmårdens djurpark har jag velat ha en tiger. Nu när man ser reklamanonser som "Rädda tigrarna" eller "Tigern behöver din hjälp, bli djurfadder", så blir det mer påträngande på något sätt. Jag vill rädda dem, jag vill hjälpa dem. Allting som händer de stackars djuren är fruktansvärt och det värsta är ju att de inte kan göra något åt det själva. Om jag kunde skulle jag rädda alla djur i hela världen, stoppa alla dumma krig och se till att människor över hela världen kunde få mat, rent vatten etc. Tyvärr kan jag inte det, men jag kan bidra till hjälpen på olika sätt. Jag beundrar människor som kämpar dag ut och dag in med att tex. försöka rädda tigrarna. Jag tänker inte göra en stor utläggning om det här eller att alla borde hjälpa till på sitt sätt, men besök gärna Världsnaturfondens webbsida och bli djurfadder - det lilla du gör kan bli en stor skillnad.

I alla fall, visst skulle det vara lite coolt att ha en egen tiger? En söt liten busig tigerunge att kela med, haha! Om jag fick en liten tiger, då skulle jag döpa den till Sigge. Urgulligt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar