13 december 2010

Måndag, lucia och nytt hopp

Måndag betyder ny vecka och för mig betyder det lite av en ny start faktiskt. De senaste veckorna har jag varit mer eller mindre sjuk till och från, men nu känner jag mig frisk igen. Det känns som att den här veckan kommer bli bra, jag har nytt hopp. Jag känner mig glad och uppspelt på samma gång, mest över att jag orkar göra saker igen.

Idag är det även lucia, mysigt värre! När jag tittade lite på Luciamorgon på SVT-Play, insåg jag dock hur jobbigt det måste vara att vara lucian. Hon gör ju ingenting, hon bara står där och ser glad ut.. Om jag var hon skulle jag säkert mest tänka "hoppas jag inte svimmar". Det är ju otroligt varmt att ha den där kronan med riktiga ljus på huvudet. Det är lite synd att inte hon får sjunga bara, det måste vara ganska tråkigt.. Men men, det är ju vackert!

Det känns även lite konstigt att jag inte kommer att medverka i ett luciatåg själv i år. Jag har gjort det nästan varje år innan. Det är ju roligt! Jaja, lite glitter i håret får det väl kanske bli ändå. Glitter piggar upp och jag skulle ju mest ha det för min egen skull i så fall. Ska se vad jag kan hitta.
Jag minns även när jag var liten och lussade för mormor och morfar. De var alltid lika stolta när jag och min syster kom (båda som en blandning av lucia och tärna) och sjöng för dem. Tänkte även att jag kunde ladda upp en bild på mig som liten och söt lucia. Det var tider det! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar